Een krachtig CV

- Welke vorm kies je, welke formats zijn er allemaal en welke past het beste bij je? Wordt het een traditioneel CV (curriculum vitae), een CV waarin het met name om je resultaten gaat of om je opgedane expertise? Of maak je een modern portfolio-CV om jouw doelgroep goed te kunnen bereiken en enthousiast te krijgen?
Wat van je opleidingen en werkervaring tot nu toe vermeld je in je CV? En op welke manier breng je onder woorden wat de relevantie is voor toekomstig werk?
Wat is een pakkende en inspirerende omschrijving van jezelf als professional en van wat je te bieden hebt aan toekomstig werkgevers?
Schriftelijke motivatie

- Hoe breng je krachtig onder woorden wat jou drijft om te reageren? En om uit te leggen dat je de toekomstig werkgever veel te bieden hebt, dat je van toegevoegde waarde zal zijn?
Hoe kom je tot de kern, hoe breng je de ‘clou’ waarover het gaat onder woorden?
In dit deel van de coaching gaat het om schrijftechnieken voor het toelichten van je motivatie of het schrijven van een gerichte sollicitatiebrief.
Een persoonlijke pitch

- Op welke manier kan je jezelf kort en krachtig presenteren, zodat duidelijk is wie je bent, wat je professionele bijdrage is en op welke manier je van toegevoegde waarde kan zijn?
Welk onderdeel van een afdeling, bedrijfsonderdeel of organisatie kan jij voor je rekening nemen en wat kunnen ze van je verwachten?
Op welke manier licht jij jouw ‘product-markt-combinatie’ op een inspirerende manier toe?
Met behulp van thuisoefeningen en in de coachingssessies bouw je stap voor stap aan jouw ‘pitch’.
Persoonlijke arbeidsmarkt

- Welke personen en welke organisaties vormen jouw ‘warme’ netwerk of jouw persoonlijke arbeidsmarkt? Wie ga je als eerste benaderen en met welke reden?
Wat zijn de vragen die je kan stellen en de onderwerpen die je kan aansnijden tijdens de gesprekken die je al netwerkende weet te organiseren? Wat is een logische gespreksopbouw? En op welke manier krijg jij de informatie die je nodig hebt, of de doorverwijzing naar een belangrijk persoon binnen een organisatie?
In deze fase gaat het vooral ook om oriënterend en gericht netwerken. Maar hoe pak je dat aan?
LinkedIn

- Wat is een triggerende headline en wat een pakkende pitch of samenvatting?
Op welke manier kan je jouw persoonlijke stijl gebruiken terwijl de formats en onderdelen van LinkedIn voor een groot deel vast liggen?
Op welke manier vermeld je werkgevers en opleidingen tot nu toe? Hoe houd je functiebeschrijvingen kort en krachtig en hoe benoem je specialismen?
Hoe word je gevonden door relevante marktpartijen en hoe weet je deze zelf te vinden? Op welke manier kan je jouw netwerk vergroten?
Designed & Built by
